Norges største apotekkjede sverger til lokal service
Da ny Apoteklov kom i mars 2001 ble teknisk support og drift flyttet til sentrale dataleverandører. Dette ville ikke Apotek1 i Møre og Romsdal være med på, og krevde derfor å få benytte sin lokale leverandør, Adcom.
Flere sier EUs nye personvernregler blir utfordrende for norske selskaper, men hvilke muligheter gir det også?
Lokal service og apotek-eksperter siden 90-tallet
I Adcom Kristiansund har vi jobbet med apotek siden midten av 90-tallet, kan leder for teknisk avdeling, Svein Dahl, fortelle. – Det var en lokal apoteker ved Løveapoteket i Kristiansund som først fikk oss inn i systemet, fortsetter han.
– Da nyheten kom ut om at det fantes en lokal leverandør med kompetanse på apoteksystem, fikk Adcom Kristiansund mange henvendelser og nye kunder over hele fylket.
Det er i hovedsak Svein Dahl som har ansvar for apotek-kundene, men med god hjelp fra de andre teknikerne i Kristiansund gir de en stødig, kompetent og god service når kundene måtte trenge det. – Flere av oppdragene går over flere dager, hvor vi har det fulle ansvaret for at apotekets datasystemer kommer i drift etter for eksempel flytting av lokaler eller ombygging, sier Dahl og fortsetter: – Dette er svært tidkrevende jobber, men jeg føler meg privilegert som får kjøre rundt i vårt fine fylke og møte så mange hyggelige folk som setter pris på det vi gjør.
«Med Apotek1 på kundelisten har vi hele 22 apotek i fylket som vi hjelper»
Før endringene i Apotekloven førte til kjededannelse i 2001, leverte Adcom Kristiansund både PC-er, servere og teknisk support til apotekene de hadde som kunder. Datautstyr handles nå primært inn via sentrale avtaler, men tekniske tjenester som installasjon, rådgivning og support leveres lokalt. Dette er både apotekene og Adcom svært fornøyde med. – Vi har nå en omfattende kontrakt med Apotek1-kjeden, og setter veldig pris på å bli foretrukket av våre kunder som lokal leverandør, smiler Dahl. – Vi ønsker at vår nærhet gjør oss lett å velge fordi vi tar ansvar, er gode rådgivere og taler kundens sak slik at de får den beste løsningen for nettopp sin bedrift.
Med Apotek1 på kundelisten har vi hele 22 apotek i fylket som vi hjelper blant annet med serverbytte, arbeidsstasjoner og annet nettverksutstyr. Ettersom Adcom er en kjede med flere kontor i Møre og Romsdal gir det oss også muligheten til å samarbeide tett om det skulle oppstå hasteoppdrag. For eksempel benytter vi oss av andre kontor når det oppstår situasjoner på Søre Sunnmøre eller i nordre del av Sogn og Fjordane.
– Sømløst, nært og enkelt, rett og slett. Alt vi gjør, handler om dette – å gi kundene bedre tid til sin kjernevirksomhet. Vi i Adcom Kristiansund takker for tilliten fra Apotek1-kjeden, og ser frem til å fortsette samarbeidet i årene som kommer.
Svein Dahl er en av de trivelige teknikerne i Adcom Kristiansund, der har han vært siden 1991. Man kan med andre ord si at han har lang fartstid i bransjen og en kompetanse vi verdsetter høyt i Adcom.
Relaterte innlegg
Adcom – Gir deg tid
Tid er en av de mest kostbare ressursene i norske bedrifter. Det er heller ikke tvil om at lønnsnivået i Norge krever at man arbeider så effektivt som mulig, men uten at dette får negative konsekvenser for de ansatte. Vårt mål er at bedriften skal ha både høy...
Skyspesialist/løsningsarkitekt
Adcom Molde søker etter skyspesialist/løsningsarkitekt til vårt avdelingskontor i Volda for vår satsing på PaaS, SaaS og IaaS.
OneStop Reporting – effektiviserer rapportering og budsjettering
Unngå tidkrevende flikking og tilpassing av Excel-filer hver gang du skal ta ut en rapport eller lage et budsjett. Med OneStop Reporting får du tilgang til alle dine regnskapsdata i en skybasert plattform.